Imponerende medlemsutstilling

03.12.2022

UTSTILLING  DESEMBER 2022

Medlemsutstillingen 2022

UNDER VERNISSASJEN: Virksomhetsleder for kultur og fritid, Alexander Krohg Plur i Ås kommune åpner.

KUNSTNERISK: Operasanger Hildegunn Coucheron (SANG) Kjellaug Mikkelsen (Piano)

VISNINGSSTED: Ås kulturhus

Lørdag 3. og søndag 4.
Lørdag 10. og søndag 11.
Åpning: Lørdag 3. desember

Om utstillingen

Lørdag 3. desember åpnet medlemsutstillingen 2022. 43 kunstnere bidro med 104 verker til det som ble en svært flott og variert utstilling.

Medlemsutstillingen er kuratert av Lars Øyvind Hopland som er styremedlem og leder for utstillingskomiteen. Utstillingen ble offisielt åpnet av virksomhetsleder for kultur og fritid, Alexander Krohg Plur, i Ås kommune.

Visuell kunstner Kjersti Austdal orienterte om foreningens nye samtidsprosjekt, kalt NåDa. Operasanger Hildegunn Coucheron bidro med julesanger akkompagnert av Kjellaug Mikkelsen på piano.

Mange nye medlemmer
Under årets medlemsutstilling deltok mange nyinnmeldte medlemmer. Kerstin Skar er ett av de.
Kerstin arbeider hovedsaklig med portrett av mennesker og dyr. Hun har tegnet siden hun var barn, og i de senere årene har hun gått i læretid, på skole og kurs - hos kunstnerne Yvonne Jeanette Karlsen i Fredrikstad, Reidar Finsrud i Drøbak og Daniel Østvold i Oslo.

Mange ble kjent med Kerstin og bildene hennes under den store soloutstillingen hun hadde i Ås kulturhus i september i år. Bildene som kun stiller ut hos Ås kulturhus er laget spesielt til årets medlemsutstilling.

Livsendringer
På utstillingen deltok også Irene M. Olaussen. Den store lidenskapen hennes er tegning og maling. Irene maler med olje og tegner med kritt, kull og blyant. Hun tegnet mye som barn, men i perioden fra hun var 15 år til 39 år ble det kun tegninger når hun satt i telefonen eller var på forelesninger og kurs.

Etter noen livsendringer i 2019, tok Irene opp ferdighetene sine for alvor, noen hun er svært glad for.

Hun har gått på kurs hos Reidar Finsrud i tre semestre, noe som har gitt henne utrolig mye lærdom, inspirasjon og glede. Sitt daglige brød skaffer hun som psykolog og PP-rådgiver for barn.

Dette er en salgsutstilling med ulik bildekunst. De fleste av utstillerne er enten profesjonelle eller svært erfarne.
Alexander Krohg Plur åpnet medlemsutstillingen 2022. Foto: Dan Aamlid
Hildegunn Coucheron. Foto: Dan Aamlid
Tegning av Kerstin Skar
Plakatkunstner Irene M. Olaussen. Grafisk design: Knut Werner Lindeberg Alsén
Styret ønsker å vise takknemlig til alle dere som ønsker å stille ut egen kunst i løpet av utstillingshelgene i Ås kulturhus.

BILDER FRA ÅPNINGEN

KREDITERING