Månedens kunstner september 2022

01.09.2022

Av Birger Eikenes

Jeg blir inspirert av å se kunst, både de store klassikernes verk, men også arbeidene til malekollegene i GMS og ellers i lokalmiljøet.

Vigdis Revhaug

Vigdis Revhaug er månedens kunstner i september. Hun har toårig utdanning fra Mølla kunstskole.

Vigdis er medlem av Gamleveien Maleselskab (GMS), og hun har deltatt på medlemsutstillinger i GMS og Ås kunstforening (ÅKF), og dessuten på separat- og kollektivutstillinger i Trondheim. Hun har også deltatt på Kunst i Follo i 2021 og i 2022.

Vigdis liker å utforske ulike uttrykk, fra det klassisk figurative til rene abstraksjoner av form og farge. Hun har prøvd ut ulike teknikker, men benytter for det meste akryl på lerret. Noen bilder skapes ved målrettet komposisjon, gjerne med interaksjon mellom individer. Andre blir til i en mer leken og intuitiv prosess, der den opprinnelige idéen kun fungerer som nettopp det: en idé.

Som hobbymaler med full jobb, er hun henvist til å være kreativ etter arbeidstid, og det kan bli snaut med tid til å omsette inspirasjon og idéer til kunstprosjekter, sier Vigdis.

Sommerferie

Bildet Vigdis Revhaug stiller ut hos Optiker Ø Krogh i Ås heter «Sommerferie».

Bildet er utført i akryl på lerret og måler 80×75 cm.

Sommerferie. Av Vigdis Revhaug