Ås kunstforening er en viktig utstillingsarena for både lokale og nasjonale profesjonelle kunstnere. Foreningen har arrangerer utstillinger med både profesjonelle og amatører. kunstnere. Hvert år inviteres aktive medlemmer til å stille ut på den årlige medlemsutstillingen vår.

Alle medlemmer får 10 % på kjøp av kunst på våre utstillinger

UTSTILLINGER

Vi ønsker våre medlemmer velkommen til å delta med verker på Ås kunstforening sin årlige medlemsutstilling. Vi håper på stor deltagelse med mange fine arbeider.

Vilde Eskedal

20.02.2024

I 2023 utlyste Ås kunstforening et Open Call der vi inviterte profesjonelle kunstnere over hele landet til å søke om utstillingsplass hos foreningen. Det kom inn 58 søknader. Juryen valgte foreløpig ut 8 kunstnere og ett kunstnerkollektiv til å stille i løpet av 2024 og 2025.

Utstillingen viser kostymer og rekvisitter fra forestillingen "touch grass" som handler om et møtepunkt mellom vår moderne tid og steinalderen, med utgangspunkt i Nøstvetkulturen på Sjøskogen ved Vinterbro.

Har du et godt kunstprosjekt og er på jakt etter utstillingsplass? Ås kunstforening har åpent for søknader. Vi oppfordrer spesielt unge under kunstutdannelse til å ta kontakt.

Det ble en svært vakker åpningen av dobbeltutstillingen med billedkunstnerne Britt Knoff og Kirsten Wiik. Multikunstneren Morten Gran fra Ås satte gode følelser i sving med urfremføringen av sin saksofon-komposisjon skapt spesielt til Ås kunstforening.

Ås kunstforening ble etablert den 21 april 1971 av en gruppe kunst- og kulturinteresserte Ås-folk. I dag er vi altså 50 år.

PLAKATER 2012 - 2023