Månedens kunstner mars 2020

25.03.2020

Av Birger Eikenes

Karin Størdal

Karin Størdal henter inspirasjon fra hennes nære omgivelser og fra hennes oppvekstmiljø.

Størdal arbeider i akryl og olje, både på lerret og på plater. Bildene er ikke hentet fra ett spesifikt sted, men er gjerne sammensatt av ulike elementer i den naturen som inspirerer henne.

– Min visjon er å prøve å skape en historie/opplevelse som kanskje andre kan finne elementer av gjenkjennelse i.

Størdal har opprinnelig utdanning innen kjole-draktsøm, vev og tegning/form/farge. Siden 2016 har hun vært elev hos Henriette Sonne.

De tre siste årene har hun også deltatt i Kunstskolen og Kunstnerfellesskapet Annes Atelier. Størdal bor i Moss og i likhet med mange kunstnere er hun medlem av flere kunstforeninger.

Blå strek

Oljemaleriet som Karin Størdal stiller ut hos Optiker Ø Krogh i Ås har tittelen «Ikke langt igjen».

«Ikke langt igjen» av Karin Størdal: