Delta på Medlemsutstillingen 2024

25.04.2024

Vi ønsker våre medlemmer velkommen til å delta med verker på Ås kunstforening sin årlige medlemsutstilling. Vi håper på stor deltagelse med mange fine arbeider.

Plakatkunstner 2021 / Katarina Huser. Grafisk design: Knut Werner Lindeberg Alsén

PRAKTISK INFORMASJON

Ås kulturhus

Tidspunkter
Lørdag 16. november
Søndag 17. november
Lørdag 23. november
Søndag 24. november

Åpningstider kl 12.00-16.00

Offisiell åpning
Lørdag 18. november kl 12.00

Hvem kan delta
Alle som ønsker å delta på utstillingen med arbeider må være medlemmer av Ås kunstforening og ha betalt medlemsavgift for inneværende år.  Hvis du ennå ikke er medlem i Ås kunstforening, kan du melde deg inn her:

Påmelding: Alle som vil delta må fylle ut digitale skjemaet under

Gallerivakt: Denne gallerivaktordningen går på dugnad blant de som stiller ut bilder. Derfor håper vi at du har anledning til å delta. Eget skjema under.

Årets plakatkunstner: Ønsker du å bli årets plakatkunstner, Fyll ut eget skjema.

Frist for påmelding
Torsdag 8. november 2024.

Innlevering av arbeider
Torsdag 15. november kl. kl. 17-19 i Ås kulturhus i 2. etasje (Store sal).

Henting av arbeider
Søndag 24. november mellom kl. 17.00-19.00 i Ås kulturhus i 2. etasje (Store sal).

Begrenset antall innleverte arbeider
Hvert medlem kan levere inntil 3 arbeider, der vi garanterer at minst ett av arbeidene vil bli stilt ut.

Presentasjon/oppheng
Til hvert av arbeidene skal det festes ved en liten lapp som sier tittel, navn på kunstner og pris. Alle bilder skal være helt klare til oppheng. Det betyr at bilder skal være montert i rammer med påmontert vaier eller snor på baksiden, slik at de enkelt kan henges rett opp på vegg uten videre bearbeidelse.

Provisjon av salget
Vi gjør oppmerksom på at Ås kunstforening alltid tar 15 % provisjon av salget under medlemsutstillingen. Dette bør utstillerne ta hensyn til dette når verkene prises.

I tillegg kommer avgiften på 5%, som betales av kjøper, til BKH (Bildende kunstneres hjelpefond) på alle arbeider over kr. 2 000,-.

Gallerivakt
Det er en forutsetning for å delta på medlemsutstillingen at du deltar som gallerivakt. Fyll ut skjema under. Har du spørsmål om vaktordningen send epost til knut (att) autentisk.no

Påmeldingsskjema 2024

Alle som ønsker å delta på medlemsutstillingen til Ås kunstforening må være villig til å sitte gallerivakt.

Husk at innlevering og henting av arbeider står den enkelte for. Innlevering torsdag 15. november kl. kl. 17.00-19.00. Henting av verker søndag 24. november mellom kl. 16.00-18.00, i Ås kulturhus i 2. etasje (Store sal).